Foto: Linus Jonsheden

Ålder: 24 år
Hemstad: Göteborg
Program på Karlstads universitet: Kommunikation och PR

Du genomför just nu din praktik på företaget Zynapp i Karlstad. Berätta gärna lite mer om dina arbetsuppgifter.
– Jag praktiserar på ett tech startup som heter Zynapp. Det är ett företag som samlar och organiserar människors personliga data med fulländad säkerhet. Jag jobbar på marknadsföring och PR-avdelningen där jag hjälper Zynapp att stärka sitt varumärke. Jag arbetar med olika uppgifter som att skapa content online på olika plattformar, kommunicera med nya och existerande användare av Zynapp samt analysera marknadsföringsstrategier. Det är en exemplarisk praktikplats för mig som vill få bättre insikt i tech-världen och samtidigt lära mig alla steg i hur man tar ett företag till marknaden.

Sist men inte minst! Varför tycker du att man som eventuell blivande student ska läsa medie- och kommunikationsvetenskap?
– Det är de självklara valet för de studenter som vill få insikt i framtidens kommunikation. Man får ta del av massa bra tips och tricks som kan användas till både studier och framtida jobb. Det är den perfekta utbildningen för de som drömmer om att jobba med kommunikation.