In med det nya

Nytt läsår – Ny redaktion.

MKV-student har sedan den 5 november tagits över av nykomlingarna på programmen Visuell kommunikation och design samt Kommunikation och PR. Vi i redaktionen vill ta tillfället att hälsa på dig som läsare, så att vi slipper vara främlingar för varandra.

I en tid av Covid-19, då saker inte är som vanligt, kommer inte heller redaktionen vara sig lik. Att inte kunna träffas fysiskt sätter käppar i hjulen, samtidigt som vi med spänning kommer anta utmaningen att bedriva MVK-student på ett innovativt sätt. Vi får vända “boxen” ut och in helt enkelt!

För att presentera oss har vi gjort en varsin kort personlig beskrivning av oss själva, följt av fem snabba svar. Hoppas ni tycker det ska bli lika roligt att följa MKV-students utveckling under läsåret som vi tycker det ska bli att få gestalta den.

Allt gott!

/Redaktionen

Tove Johansson
23 år och läser VKD. Jag valde programmet då jag längtar efter att få arbeta med något kreativt, skapande och har alltid varit intresserad av kommunikation i alla dess former. Därför kändes Visuell kommunikation och design som en självklar utbildning och livsval att ta. När jag inte studerar så klättrar jag, spenderar tid i naturen, målar, yogar och jobbar på Naturkompaniet.

Sovmorgon – hiss eller diss: Hmm.. Diss är morgonpigg av mig

Bästa frukosten består av: Gröt?

Detta är något jag brinner för: Klättring

Detta får mig att le: När jag spenderar till med nära och kära

Jag klarar mig inte utan: Kaffe

Wilhelmina Leopoldson Fallkvist
24 år och läser KPR. Valet av utbildning baserades på ett hopkok av intressen som för varje kurs känns allt mer klockrent. Utanför studierna uppskattar jag tid hemma, pyssel både inne och ute, mys med djur och sambo, samt Melodikrysset på lördagsmorgnarna.

Sovmorgon – hiss eller diss: Hiss

Bästa frukosten består av: Gröt

Detta är något jag brinner för: Inflytande

Detta får mig att le: Trevligt umgänge

Jag klarar mig inte utan: Varma kläder (fryser ofta)

Hana Hasan
22 år och läser VKD. Jag är rätt konstnärlig och kände att jag skulle få nytta av den kompetensen på den här utbildningen. När jag inte studerar umgås jag med min sambo och mina två bonusbarn. För mitt eget välbefinnande så tränar jag och älskar att ta hand om mina växter.

5-snabba:

Sovmorgon – hiss eller diss: Jag dissar men min kropp håller inte alltid med.

Bästa frukosten består av: Färska frallor med kokta ägg och grönsaker på och te.

Detta är något jag brinner för: Djurens rättigheter.

Detta får mig att le: När jag umgås med min familj.

Jag klarar mig inte utan: Sömn.

Malin Hoffmann
22 år och läser VKD. Jag älskar att vara kreativ och får ständigt nya idéer, därför kände jag att VKD var en passande utbildning och även de framtida arbetsmöjligheter som programmet ger. På fritiden gillar jag att göra DIY´s, se på serier och vara ute i skogen med min sambo och hund.

5-snabba:

Sovmorgon – hiss eller diss: Diss, dock händer det att jag ligger kvar och drar mig fast att klockan ringt

Bästa frukosten består av: Pannkakor, frukt och en kopp te

Detta är något jag brinner för: Inredning är ett stort intresse hos mig

Detta får mig att le: När jag är tillsammans med min familj

Jag klarar mig inte utan: Min hund Caramell

Ellen Arturén
22 år och läser KPR. För mig kändes det självklart att läsa det här programmet då jag är väldigt intresserad av främst marknadsföring och det kändes som ett brett program där det finns mycket arbetsmöjligheter. På fritiden gillar jag att umgås med mina vänner och pojkvän (tyvärr mest på facetime..), att laga mat och titta på serier. Tycker även att det är väldigt roligt med smink!

Sovmorgon – hiss eller diss: 100% hiss. Tyvärr en otroligt trött morgonmänniska

Bästa frukosten består av: En smoothiebowl och en kopp kaffe

Detta är något jag brinner för: Inredning och kläder

Detta får mig att le: Att vakna upp till en klarblå himmel en ledig lördag

Jag klarar mig inte utan: Mina hörlurar

Sofia Giotas
19 år och läser KPR. För mig kändes programmet som den perfekta utbildningen eftersom den öppnar upp till många olika typer av arbetsmöjligheter i framtiden. Det finns så många olika fält som du kan jobba inom! På fritiden gillar jag att vara med mina vänner och familj, laga mat och se på serier och filmer.

5-snabba

Sovmorgon – hiss eller diss: Hiss, även om jag önskar att jag hade tyckt att det var en diss

Bästa frukosten består av: Kaffe och toast

Detta är något jag brinner för: Kläder