Hallå där Fanny!

Hemort: Åmål
Program på Karlstads universitet: Kommunikation & PR
Termin: 6

Du genomför just nu din praktik på företaget VASS production i Stockholm. Berätta gärna lite mer om dina arbetsuppgifter.
– I mitt dagliga arbete på VASS får jag agera PR-coordinator. Jag packar post och bud, gör kreativa utskick till influencers och press och skriver pressreleaser till nya produkter och kampanjer på skönhetsmarknaden. Jag gör också omvärldsbevakningar, månadsrapporteringar och har möten med profiler i relationsbyggande syfte.

Sist men inte minst! Varför tycker du att man som eventuell blivande student ska läsa medie- och kommunikationsvetenskap?
– Är man intresserad av marknadsföring eller kommunikation så kommer man tycka att MKV är en givande utbildning. Under mina år som student har jag lärt mig mycket, men framförallt behövt utmana mig själv, vilket har gett mig mycket kött på benen inför min praktikperiod och förhoppningvis kommande arbetsliv.