5 anledningar till varför du ska plugga medier och kommunikation på Karlstads universitet

Redan nu kan man ansöka till landets olika högskoleutbildningar. Vet du inte vad du ska läsa? Här kommer mina bästa fem tips till varför du ska läsa medie och kommunikationsvetenskap i Karlstad.

1. Gå utanför din ”comfort zone” – Testa att flytta hemifrån, umgås med nya människor, och våga anta utmaningar! Du kommer växa som människa på ett helt nytt sätt
  2. Ökad kunskap – Du kommer få djupare förståelse om bland annat hur sociala medier påverkar människors vardag, grafisk formgivning, hur man skriver pressutskick, analyserar data, journalistik och mycket mer.
  3. Gemenskap – På Karlstads universitet läser elever från Kommunikation och PR, Visuell kommunikation och design, samt Digitala medier och analys, tillsammans första terminen. Ett smidigt sätt att skaffa många nya vänner utanför just ditt program!
  4. Var med och påverka – Med kunskaper från lärorika föreläsningar som Karlstads universitet erbjuder kommer du samla på dig massa kunskap som du kommer kunna använda senare i arbetslivet.
  5. Många dörrar öppnas – Med en medieexamen i bagaget kan du jobba inom många olika yrkesroller, bland annat som professionell kommunikatör, marknadsanalytiker eller formgivare.