Kommunikatörsdagen 2021

Årets kommunikatörsdag är här, det är en branschdag för både studenter inom medie- och kommunikationsvetenskap och yrkesverksamma. Eventet arrangeras utav Kommunikation och PR-studenter vid Karlstads universitet och utgör i samarbete med Kommunikatörsnätverket i Värmland en av länets största kommunikationsträffar. I år kommer eventet ske digitalt under tre dagar, mellan 12-14 april går det av stapeln med temat ”Vad händer sen då? – Vidga vyerna om din framtid inom kommunikationsyrket”.

Eventet bjuder på CV-föreläsning, diskussionspanel och mingel med examinerade studenter. Det skapar möjlighet till att knyta nya kontakter, bli inspirerad och få större inblick i branschen. Det bästa av allt? Som student är eventet gratis!

Redaktionen fick möjlighet att ställa ett par frågor till årets projektgrupp för kommunikatörsdagen 2021:

Vilka möjligheter ger kommunikatörsdagen för en studerande inom MKV?
– I år är Kommunikatörsdagen verkligen inriktad till MKV-studenter till skillnad från tidigare år då yrkesverksamma varit en stor målgrupp. Vi har själva ställt oss frågan ”vad händer sen då?” och hoppas nu kunna få svar på det genom att lyssna på examinerade MKV-studenter och kommunikatörer från olika företag. Studenterna kommer ha möjlighet att ställa frågor, få massa bra tips och förhoppningsvis kunna knyta kontakter inom medie- och kommunikationsbranschen.

Vad är det roligaste med att arrangera eventet som student vid Karlstads universitet?
– Det är fördel att arrangera eventet som student eftersom vi har koll på vad andra studenter vill se och höra. Vi tycker det är så kul att få skapa ett riktigt event och att få arbeta praktiskt med något inom vår bransch redan under vår studietid. I och med pandemin blev det inte riktigt som vi tänkt oss men det har varit en så lärorik utmaning och vi har haft väldigt roligt på vägen.

Vilka fördelar ser ni med att eventet sker digitalt?
– Till en början kändes det tufft att Kommunikatörsdagen för första gången skulle hållas digitalt men nu ser vi i projektgruppen bara fördelar med det! Det skapar möjlighet för fler personer att delta när man inte är geografiskt begränsad. Vi har till exempel MKV-studenter som just nu är på utbytestermin och nu kommer de också kunna delta, vilket känns jättekul!

För mer information om schema samt hur man anmäler sig, kolla in hemsidan här: www.kommunikatorsdagen.se
Följ eventet på instagram: @kommunikatorsdagen

Sista anmälningsdag är söndag 11 april!